O autorze
Jasiek Stasz - Razem z Michałem Judą założył SHOWROOM.PL, platformę e-commerce, skupiającą polskie, niezależne marki oraz projektantów mody. Odpowiada za komunikację i branding, koordynuje pracę zespołu sprzedaży i PR.

Jak pisać CV, żeby dostać wymarzoną pracę w startupie

Jeden z doświadczonych inwestorów, z którym rozmawiałem powiedział, że najważniejsze zadania zarządzających startupem to fundraising i HR. W rzeczywistości każda firma, nie tylko startup, jest tak dobra jak ludzie, którzy ją tworzą, dlatego w SHOWROOM.PL nieustannie szukamy talentów i prowadzimy projekty rekrutacyjne.

Jak dostać wymarzoną pracę? To proste – odpowiedz na ogłoszenie rekrutacyjne albo po prostu wyślij CV na adres mailowy podany na stronie, w zakładce kariera. Zdecydowana większość naszego zespołu właśnie tak zaczęła współpracę z naszą firmą. Poniżej kilka rad jak pisać CV, żeby zwiększyć swoje szanse w procesie rekrutacji:



1. Czytaj ogłoszenie, szczególnie część związaną z wymaganiami. Jeśli szukamy ludzi z konkretnymi kompetencjami, a ty nie wiesz nawet, co znaczą niektóre skróty w treści ogłoszenia – nie odpowiadaj na nie. Jeżeli nie masz odpowiedniego doświadczenia lub wiedzy, nie dostaniesz tej pracy, a jedynie dołożysz komuś roboty. Szanuj pracę ludzi, z którymi chcesz współpracować.

2. Nie kłam w CV, nie naginaj prawdy, nie zmieniaj w nazwie swojego poprzedniego stanowiska słowa asystent na manager. To wyjdzie w pierwszej rozmowie, a twoje szanse na pracę w tej firmie zmaleją do zera.

3.Nie wysyłaj CV w formie pliku DOC. Naprawdę nie wiesz jak zrobić PDFa? I ja mam przyjąć Cię do pracy? Jeśli na jakieś stanowisko jest dużo zgłoszeń, zawsze zaczynam od tych w PDF. Wszystkie pliki powinny być podpisane imieniem i nazwiskiem. Postaraj się ułatwić życie rekruterowi. W końcu zależy ci, żeby spojrzał na twoje zgłoszenie życzliwym okiem.

4. CV musi być czytelne, jeśli widzę że ktoś nie zadał sobie trudu, aby poskładać tekst w sensowną całość, to znaczy że nie potrafi posługiwać się edytorem tekstu. Są jeszcze tacy ludzie? Wow.

5. Cokolwiek robiłeś wcześniej napisz o tym tak, żebym to zrozumiał. Opisz swoje zadania na danym stanowisku, co osiągnąłeś, gdzie byłeś w strukturze organizacji. Im więcej informacji zawarte jest w CV, tym łatwiej mi podjąć decyzję, że chcę zaprosić cię na rozmowę. To nie jest czas na skromność. Twoim zdaniem jest dobrze się sprzedać, ja nie chcę kupować przysłowiowego „kota w worku”.

6. Nigdy nie używaj czcionki Comic Sans.

7.List motywacyjny, w którym piszesz, że jesteś punktualny, pracowity, kreatywny, umiesz pracować pod presją i nie boisz się wyzwań wyślij do Świętego Mikołaja - to on nagradza grzeczne dzieci. Ja chcę wiedzieć, dlaczego moja firma (konkretnie) powinna zatrudnić Ciebie (konkretnie), czego mi brakuje, a Ty masz i możesz wnieść do mojej organizacji.

8.Dobre CV ma być jasne i czytelne, nie musi być dziełem sztuki. Nie wieszam go na ścianie, ani nie oprawiam w ramki. CV które spełnia podstawowe kryteria estetyczne w zupełności wystarcza. Jeśli przy okazji jest ładnie poskładane graficznie, jest szansa, że bardziej zapadnie mi w pamięć, ale i tak liczy się to co w środku.

9. Jeśli jesteś twórcą (grafik, copywriter, etc.) chcę zobaczyć twoje portfolio. Od razu, a nie na życzenie. I nie załączaj w mailu pliku ważącego 30MB. Poproszę o link do wersji online lub link do pliku do pobrania.

10. Bez zaproszenia nie przychodź do mnie do biura, żeby się przedstawić. W najlepszym przypadku przedstawisz się pracownikowi recepcji, który powie ci żeby CV wysłać mailem.

11. Nie zniechęcaj się i nie oczekuj cudów. Podejdź do tematu metodycznie, regularnie sprawdzaj ogłoszenia i rozsyłaj swoje CV wszędzie gdzie chcesz pracować. Większość firm ma zakładkę „kariera” – zaskakująco mało kandydatów korzysta z tej możliwości.

Jeśli chcesz dołączyć do zespołu SHOWROOM.PL wyślij dokumenty rekrutacyjne na rekrutacja@showroom.pl
Trwa ładowanie komentarzy...